En lærerik eksamensform? Er det mulig, da?

I denne episoden har vi besøk av lærerutdanner og førsteamanuensis i pedagogikk, Kjersti Lien Holte, og lærerstudent på femte året, Madeleine Rasmussen. De har lyst til å fortelle om hvordan de har gjennomført en litt annerledes eksamensform i et emne på lærerutdanningen. Formen kaller de for et eksamens-bokbad. Madeleine forteller om lavere eksamensskuldre, at hun har lært mer og, ikke minst, fått med seg viktige tanker om å drive vurderingsarbeid som lærer. For måten å jobbe med vurdering på som Kjersti og hennes lærerutdannerkollegaer har gjort, som handler mye om prosess, samarbeid og å aktivt anvende kunnskap, er absolutt overførbar til skole og de vurderingssitasjonene som gjennomføres der. Vi håper du vil lytte og bli inspirert, enten du jobber i høgere utdanning eller grunnskole.

Og et lite tips: Du bør lytte fram til siste sekund av episoden, for Madeleine kommer på noe viktig til slutt…

Sjekk dokumentet som beskriver hvordan eksamenen er planlagt og gjennomført:

Legg igjen en kommentar

Design a site like this with WordPress.com
Sett i gang